Onderstel

Aan een half doorroest chassis begin je best niet te lassen. Een overdaad aan lassen en platen op het chassis van de nieuwe patron kan leiden tot een afkeuring. Wij raden aan om de bestaande chassis altijd te vervangen. Deze hebben we op stock vanaf 610. 2 types van vervang bodems zijn toegelaten: origineel en kataforese chassis.

Ter restauratie van uw donor, kunnen wij naast een nieuw chassis met officieel heringeslagen nummer, een pakketje leveren met alle mogelijke onderdelen. U kunt hieruit vrij kiezen wat u wilt vervangen. Hierin zitten onder andere motorpakkingen, remleidingen, rem revisiesetjes, remblokjes en - schijven, dempers, lagers, stofhoezen, fuseepennen... Hoe meer nu wordt vervangen, hoe "nieuwer" de Patron zal rijden. Alle onderdelen zijn nieuw te krijgen en niet zo duur.

De motor en de versnellingsbak is in 9 op de 10 gevallen nog goed. Het zijn motoren met lage belasting en slijtage. Dichtingen op de motor moeten meestal wel vervangen worden maar dit is echt niet moeilijk. Een handboek van de "vraagbaak" of de "Haynes manual" is een aanrader indien je het goed wil doen. En verder kunnen wij altijd helpen.


Basis kit

De eigenlijke opbouw van een Le Patron kan verdeeld worden in 6 pakketten. Onderstaande onderdelen heb je zo goed als zeker nodig. We raden aan om deze pakketten zo veel mogelijk samen te bestellen. Met deze onderdelen kunt u al een basis Le Patron bouwen. Afhankelijk van je handigheid of afwerking, kunt u nog mooie opties bijbestellen.

Bij de ontwikkeling van "Le Patron" werd uitgegaan van de wensen van de klant. Er werd in het bijzonder rekening gehouden met de pasvorm en bouwwijze maar vooral met de kwaliteit en veiligheid. Zo is de gelaagde en versterkte kunststof impactbestendig, dit is vooral mogelijk door de stevige, gelaagde vloer die zorgt dat de body steviger is dan de carrosserie van een 2cv. De gaten zijn niet voorgeboord, zo kunt u nog de onderdelen en de positie kiezen en geef je je Patron een persoonlijke touch.

Het is mogelijk om de instrumenten, zetels, koplampen van de donor te recupereren maar het gaat ten koste van het bouwgemak en esthetiek.